BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 24, 2011

Penantian...

Penantian tak berpenghujung
Biarpun aku bukan sahabat mahupun kekasih
Aku hanyalah seorang teman bicaramu
Jika diammu bersebab
Khabarkan biar aku tahu
Tidaklah aku berteka teki
Diammu membin sejuta kecurigaan
Yang menyerbu benak fikiran
Selama ini aku lah teman yang kau angkat jadi kekasih
Aku kau khabarkan pada teman-teman
Aku aku nobatkan pada teman-teman
Kau laungkan pada dunia
Betapa dalamnya perasaanmu terhadap aku.
Kau serahkan kepercayaanmu padaku
Kau benamkan aku dalam duniamu
Belaian dan sanjungan
Menerbitkan kekuatan dalam diri
Kini kau lepaskan diri ku tanpa utusan khabar
Janganlah kau biarkan aku tertanya-tanya
Bila persoalan menguasai fikiran
Mulalah terdetik rasa
Setelah Sekian lama
Biarlah ku anggap jasadmu telah berkibur
Dalam kesibukan manusia mengatur dunia
Jangan kau salahkan aku
Bila aku jumpa
Penggantimu….

0 comments: